روز ۳۰ اکتبر سال جاری نشستی با حضور و مدیریت ویچیسلاو والودین معاون دفتر رییس جمهور در دفتر ریاست جمهوری فدراسیون روسیه برگزار شد. در این نشست دو موضوع اصلی بحث و بررسی شد:

روز ۳۰ اکتبر سال جاری نشستی با حضور و مدیریت ویچیسلاو والودین معاون دفتر رییس جمهور در دفتر ریاست جمهوری فدراسیون روسیه برگزار شد. در این نشست دو موضوع اصلی بحث و بررسی شد:

تدریس «الهیات» به عنوان یک رشته تخصصی و مستقل و امکان کسب درجه دکتری؛ اعمال تغییرات در ماده یک قوانین فدرال شماره ۱۱۴ «مقابله با فعالیت های افراطی گرایانه» برای مصون ساختن کتاب­های مقدس ادیان سنتی در مقابل ارزیابی های اشتباه.

دمیر خیرالدینوف رییس آکادمی اسلامی مسکو به عنوان نماینده اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و شورای مفتیان روسیه در این نشست حاضر شد.

دیمیتری لیوانوف وزیر آموزش و علوم فدراسیون روسیه، ولادیمیر فیلیپوف رییس کمیسیون ارزیابی وزارت علوم فدراسیون روسیه، آندره فورسنکو دستیار رییس جمهور و همچنین نمایندگان ادیان سنتی روسیه: ایلاریون، متروپولیت والاکولومسکی، ولادیمیر وارابیوف رییس بخش روابط خارجی کلیسا وابسته به پاتریارخ مسکو، رافیک محمدشین رییس اکادمی اسلامی روسیه (غازان)، طلعت تاج الدینوف رییس اداره دینی مسلمانان منطقه اولیانسک از جمهوری باشقیرستان، الکساندر بارادا رییس انجمن یهودیان روسیه، سنجای لاما باژیروف نماینده دایم سنگه سنتی بوداییان روسیه در مسکو به مباحثه حول دو موضوع طرح شده پرداختند.

در این نشست بر فرمان رییس جمهور پوتین برای قرار گرفتن «الهیات» در فهرست رشته های تخصصی نیز اشاره شد. گفتنی است که پس از فرمان رییس جمهور و نشست ماه فوریه وزارت علوم، «الهیات» به عنوان یک درس و نه رشته مستقل در فهرست دروس مهم قرار گرفته است. نمایندگان سه دین سنتی روسیه از وزیر علوم و نماینده ریاست جمهوری درخواست کردند که هیات داوران علمی برای رشته «الهیات» تشکیل شده و افراد بتوانند با تحصیل در این رشته به درجات علمی بالاتری دست پیدا کنند.

در رابطه با موضوع دوم و اشاره نمایندگان ادیان سنتی روسیه به ماده ۱ قوانین فدرال شماره ۱۱۴ «مقابله با افراطی گرایی» نیز گفته شد که قرار است اصلاحاتی در ماده مذکور صورت بگیرد تا کتاب­های مقدس و از جمله قران، محتوای این کتاب ها و احادیث مصون بمانند.

منبع: سایت شورای مفتیان روسیه

http://www.muslim.ru/articles/۲۷۰/۱۳۹۱۶

کد خبر 2371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =